日本建築家協会建築年鑑

JIA優秀建築選 2022

JIA日本建築大賞・JIA優秀建築賞

日本建築家協会優秀建築選 100作品

スイーツバンク

SWEET BANK

※写真・文章等の転載はご遠慮ください。

姿そのものがメディアコンテンツとなる新社屋

撮影:Kenta Hasegawa

田中 裕大、塩田 哲也、矢吹 和也、本間 千尋(日建設計)

「SNS映えする建築」をテーマに、「お菓子をきっかけに食卓を囲んで一家団欒のひとときを過ごしてほしい」というコーポレートスローガンを、巨大かつ精緻につくられたテーブルとイスの群造形で表現しました。写真1枚が瞬時に人の心を掴むSNS 時代において、社屋の姿そのものがメディアコンテンツとなって拡散され、集まった人々が世界に向けて情報発信したくなる。そのような記憶に残る体験価値を創出したいと考えました。

Yudai Tanaka, Tetsuya Shiota, Kazuya Yabuki, Chihiro Honma (NIKKEN SEKKEI LTD)

Under the theme of "architecture that looks great on social media," the corporate slogan, "Wishing people to spend a family time at dining table with sweets as a start," was expressed in the huge and exquisitely crafted group form of the table and chairs. In the age of social media, where a single photo can instantly capture the hearts and minds of people, the very sight of the company building itself becomes media content that the customers spread, and the people who gather there cannot help sharing it with the world. We wanted to create unique customer experience.